Wolters Kluwer Law
Client

Salescloud
Project type

juni 2018
Oplevering


Klanttevredenheid

 

Salesforce biedt een dynamisch platform, zonder noodzakelijke codering, met heel veel functionaliteit.

Tijdens de implementatie door Profit4SF is het gehele salesproces van Wolters Kluwer geoptimaliseerd. Waar voorheen wildgroei ontstond, is er nu een eenduidig beeld van leads, klanten en eventuele verkoopkansen. Door middel van gepersonaliseerde oplossingen is het voor verkoopmedewerkers mogelijk om offertes met een druk op de knop uit te draaien, waarbij factuur informatie via een door Profit4SF gebouwde koppeling Salesforce binnenkomt. Doordat er nu, afhankelijk van gestelde criteria, bij verlening van een abonnement automatisch een nieuwe verkoopkans wordt aangemaakt, houdt sales het overzicht waarbij duidelijk is waarom hun klanten wel of niet willen verlengen. Deze waardevolle informatie wordt vervolgens weergegeven in dynamisch ingestelde rapportages. Een aparte auteursafdeling binnen Wolters Kluwer houdt publicaties bij voor het aantal auteurs per publicatie.
Speciaal voor deze afdeling is een “Service Bus” ingericht om de integratie te verzorgen met het fulfilment- en ordersysteem van Wolters Kluwer. Hierdoor is ook op dit vlak een volledig overzicht gecreëerd, waarbij het nu mogelijk is om op basis van een uniek IP-adres toegang te verkrijgen tot de publicaties zelf.

Project Details

Wolters Kluwer is dé naam op het gebied van internationaal
gerelateerde content. De focus van deze content ligt
voornamelijk op het gebied van de rechtspraak en de
financiële sector.

De voornaamste reden van Wolters Kluwer om het salesproces
onder de loep te nemen, was om meer structuur en overzicht te
genereren op verschillende vlakken binnen de organisatie. De
manier van werken bestond uit het bijhouden van verschillende Excel bestanden, het doorspitten van financiële rapportages en turven van veel voorkomende zaken. Deze handelingen werden allemaal handmatig uitgevoerd, waardoor het gehele proces van prospect- tot klantidentificatie erg tijdrovend was. Door de verspreiding van de relevante data in verschillende bestanden werd het bijhouden van een klantgeschiedenis lastig. Er ontstond een wildgroei aan data, kortom, het overzicht
ontbrak.