Wat doet Profit4SF

Profit4SF helpt bedrijven met het beter begrijpen van hun klanten en het optimaliseren van hun business processen. Dit doen we door Salesforce te implementeren. Door onze full service aanpak en brede kennis van de producten van Salesforce is Profit4SF in staat om uw bedrijf te begeleiden in de optimalisatie van de gehele procesketen.

ADVIES
Van product driven naar customer driven

Denken vanuit de behoefte van de klant is tegenwoordig de nieuwe standaard. Dit betekend niet alleen dat u weet wie uw klanten zijn maar vooral in welke fase van het koopproces ze zich bevinden. Dit 360 graden klantbeeld is belangrijk. Hoe meer u van uw klanten en hun ‘touchpoints’ met uw bedrijf of merk weet, hoe specifieker u hier op in kan spelen. Door alle processen in uw bedrijf te richten op uw klanten ontstaat er een klantgerichte bedrijfscultuur waar de klant en zijn hulpvraag centraal staan.

Elk project begint met onderzoek

Om te weten welke processen er kunnen worden geoptimaliseerd en geautomatiseerd moeten eerst uw huidige werkprocessen in kaart worden gebracht. Elk bedrijf heeft eigen processen en systemen. Elk personeelslid gaat hier op zijn eigen manier mee om. Het veranderen van de processen kan dus weerstand opleveren als de noodzaak en de mogelijkheden niet worden ingezien door de stakeholders binnen de organisatie.

Door samen uw huidige bedrijfsstructuur in kaart te brengen en dit te bespreken is Profit4SF in staat om u te adviseren welke processen en automatisering voor uw organisatie relevant zijn.

ARCHITECTUUR
Ontwerpen van uw omgeving

Nadat we uw huidige processen en wensen in kaart hebben gebracht gaan we aan de slag met een functioneel ontwerp voor uw omgeving. Vanuit uw wensen bekijken wij wat de mogelijkheden zijn binnen het afgesproken budget en tijd. Daarnaast brengen wij in kaart welke processen van uw bedrijf of organisatie kunnen worden geoptimaliseerd en geautomatiseerd in Salesforce.

Customer journey

Als er marketing gerichte processen moeten worden verbeterd zal er eerst een ‘customer journey roadmap’ moeten worden gemaakt. Door de klantreis en de touchpoints inzichtelijk te maken in workshops worden voor uw bedrijf de volgende punten inzichtelijk: Wie zijn de klanten en wat drijft ze tot een aankoop? Wat zijn de stakholders binnen uw organisatie en in welke fase hebben zij contact met de klant? Welke tochpoints heeft de klant en hoe ziet zijn journey er uit.

IMPLEMENTATIE
Het project

Voor een succesvol project is naast functionele en technische expertise ook structuur, methodologie en opvolging noodzakelijk.
Onze projectaanpak is op deze uitgangspunten gebaseerd waarbij het Salesforce platform zodanig wordt geconfigureerd dat de werkprocessen van de klant optimaal ondersteund worden. Onze projecten worden enkel door gecertificeerde consultants uitgevoerd zodat de klant er zeker van kan zijn dat de configuratie aan de hoogste kwaliteitseisen van Salesforce.com voldoet.

Betrokkenheid

Onze consultants zullen uw bedrijf/organisatie betrokken houden bij het implementatie traject. Tijdens de kickoff worden de afdelingen die betrokken zijn geïnformeerd en wordt er een projectteam gevormd van gebruikers binnen uw bedrijf/organisatie. Door het gebruik van de projectmanagement tool quip wordt deze samenwerking gewaarborgd. Tussendoor zullen wij het projectteam vragen om de opgeleverde functionaliteit te testen en feedback te geven. Voor de oplevering zal er een uitgebreide demo worden gegeven voor de medewerkers die er mee moeten gaan werken.

DEVELOPMENT
Development in Salesforce

Salesforce is een klant en klaar platform wat volledig naar uw bedrijfsvoering kan worden ingericht. Omdat geen bedrijfsproces het zelfde is of omdat bepaalde functionaliteit alleen kan worden geprogrammeerd in code, is er vaak een stuk development nodig. Profit4SF heeft eigen developers in dienst die worden aangestuurd door de consultants. Zodoende zijn wij in staat om een oplossing op maat te bieden voor elk vraagstuk binnen uw organisatie.

Ontwikkelen van API koppelingen

Vaak moet de Salesforce omgeving worden gekoppeld met externe systemen voor data uitwisseling. Denk aan ERP, financiële pakketten, kassa systemen, ticketing systemen en zelfs IoT. Het bouwen van een op maat gemaakt API koppeling doet Profit4SF zelf of in samenwerking met partners/leveranciers.

TRAINING
Gebruikerstraining

Bij de oplevering van een project hoort ook het trainen van de gebruikers. Door gebruikers goed te instrueren hoe ze het nieuwe systeem moeten gebruiken bevorderen we de efficiëntie en de adoptie van het project. Voor zowel de Administrator als de gebruikers ontvangen trainingen op basis van het systeem, kennisniveau en behoefte.

(advance) Admin training

Indien er behoefte is binnen een bedrijf/organisatie aan meer kennis van het Salesforce platform bied Profit4SF een (advance) Admin training op maat. In deze training zoomen we verder in op het niveau en de behoefte van de Salesforce Administrator(s) binnen uw bedrijf/organisatie.

MANAGED SERVICE
Support

Na de opleving van het project blijft Profit4SF u ondersteunen door voor de gehele verdere life cycle van uw Salesforce omgeving support te blijven verlenen. Denk hierbij aan het oplossen van vragen of technische problemen. Ook kunnen wij (kleine) aanpassingen aan uw omgeving doen vanuit uw support contract.

Houd uw omgeving up-to-date.

Het salesforce platform is constant in beweging. Drie keer per jaar worden er updates uitgebracht met nieuwe functionaliteiten. Deze moet u echter zelf installeren. Sommige updates zijn relevanter voor uw bedrijf/organisatie dan anderen. Profit4SF houd de ontwikkelingen zeer nauw in de gaten en zal u informeren en adviseren wanneer relevante updates verschijnen.