Summer '17 Release Update

Finmar Burger
24 mei 2017

 

De release van “Salesforce Summer ’17” nadert, wat betekent dat Salesforce gebruikers nu al vervroegd toegang hebben tot de nieuwe functionaliteiten en deze kunnen testen in een sandbox. Ik heb alvast de release notes bekeken en wil de leukste meest opvallende graag delen.

 

 

  • Dit zijn de belangrijkste veranderingen:
  • Short Cuts
  • Contact Hierarchie
  • Eenvoudige bellijsten
  • Vooraf opgenomen Voicemails versturen
  • Data kwaliteit verbetering
 
  • Voor een gedetailleerde en uitgebreide beschrijving verwijs ik u graag naar de officiële Release Notes.

 

Shortcuts!

Vanaf Summer ’17 is het mogelijk om shortcuts te gebruiken binnen Salesforce zoals we al gewent zijn in pakketten zoals Word en Excel. Een paar voorbeelden hiervan zijn:

  • “Ctrl+S” om een record te saven.
  • “E” om een record te editen.
  • “Ctrl+Enter” huidige record posten op je feed.

Deze shortcuts gaan voor een nog snellere werkwijze zorgen. Hetgeen weer gaat lijden tot een snellere adoptie bij Salesforce gebruikers aangezien veel shortcuts overeenkomen met andere pakketten.

Contact hierarchie

Naast Accounts Heeft Contacten nu ook een hiërarchie pagina. Op dit hiërarchisch overzicht wordt visueel de bedrijfsstructuur van de Contacten bij je Accounts direct zichtbaar. Open de Contacten Hiërarchie pagina vanuit een Contact.

Vervolgens is de rollenstructuur van de klant te zien.

Details van contactpersonen worden weergegeven door op de betreffende contactpersoon te staan met de muis.

Eenvoudige Bellijsten

Het is nu mogelijk om een bellijst te maken. Zo kan de betreffende sales persoon Leads, Accounts en Contacts toevoegen aan zijn Call List door op de knop 'Add to Call List' te klikken. Meerdere Contacten/Leads/Accounts kunnen tegelijk toegevoegd worden aan de bellijst door deze te selecteren uit een lijstweergave en door middel van de knop toe te voegen aan de bellijst. Zo kan een Sales Vertegenwoordiger snel een nog te bellen lijst maken.

 

Vooraf opgenomen voicemails versturen

Sales Vertegenwoordigers hebben nu de mogelijkheid om een standaard voicemail bericht op te nemen, bijvoorbeeld: “Met meneer Piet Jansen van ABC International, ik bel u over korting op onze .. zou u mij terug kunnen bellen op 0601020304..”.
Vervolgens kan de Sales Vertegenwoordiger vanuit zijn bellijst de nummers selecteren waarbij hij dit voicemail bericht wil versturen. De geselecteerde leads krijgen deze voicemail. Geïnteresseerden zullen terug bellen en er wordt op deze manier veel kostbare tijd bespaard.

 

 

Data kwaliteit verbetering

Duplicaat meldingen zijn verbeterd waardoor de data kwaliteit van je Salesforce omgeving voortdurend verbeterd wordt.
Tijdens het aanmaken van een nieuwe Lead worden er nu meldingen gegeven indien Salesforce de ingevoerde data al geregistreerd heeft staan. Zoals in het voorbeeld hieronder herkent Salesforce het telefoon nummer al tijdens het aanmaken van de lead.

Dit was een korte samenvatting voor de (voor mij) meest interessante nieuwe functionaliteiten van de Summer '17 release. Je kunt ze zelf al testen in je sandbox, zie de instructies hiervoor op deze pagina.

Heeft u hulp nodig bij het implementeren van deze nieuwe functionaliteiten? Neem dan contact met ons op.

 

Salesforce integratie mogelijkheden

Martijn Hindriksen - 30 mei 2017

Salesforce integreren met andere systemen is tegenwoordig makkelijker en goedkoper dan ooit! Lees hier over alle mogelijkheden.

Lees meer...

4 redenen om Pardot in te zetten voor B2B

Mathijs Spee - 30 mei 2017

Lees hier alles over Pardot: het marketing automation platform van Salesforce.

Lees meer...

Lightning Experience: De beste CRM user interface

Arno Epping - 20 december 2016

Lightning Experience is dé nieuwe interface van Salesforce. Degene die de nieuwe interface al hebben kunnen aanschouwen zullen beamen:

Lees meer...