• Services
    Services

Werkwijze Profit4SF

Gold partner werkend naar Platinum

Profit4SF heeft als best gewaardeerde Salesforce partner de ambitie om aan het eind van 2018 platinum partner te worden.

Commitment: doen wat we beloven

De kracht van Profit4SF is dat wij werken op basis van full service. Hierin zit Business consulting, advies, implementatie, training en support.

Implementatie doen wij op basis van een van te voren vastgesteld aantal implementatiedagen waardoor u vooraf weet waar u aan toe bent.

Succes voor elk bedrijf

Profit4SF bied oplossingen voor elke bedrijfsgrootte. Van klein bedrijf tot enterprise.

 

 Brede expertise van diverse salesforce clouds en oplossingen.

Door onze breed gecertificeerde consultants zijn wij in staat om meerdere clouds en diensten binnen een pakket aan te bieden.

 

Advies

Uw organisatie zal eerst een CRM strategie moeten bepalen. Wij geven u graag advies.

Eerst gezamenlijk de doelstellingen vaststellen:

 Hoe werken de diverse afdelingen en medewerkers samen?
 Welke salesmethodiek wilt u gaan gebruiken?
 Hoe kunnen uw bedrijfsprocessen via workflow worden geautomatiseerd?
 Hoe wilt u met uw klanten gaan communiceren?
 Hoe krijgt klantenservice meer tevreden klanten?
 Hoe laat u sales en marketing nauwer met elkaar samenwerken?
 Welke rapportages wilt u gaan gebruiken?

Nadat in grote lijnen de wensen en eisen zijn bepaald,
kunnen daarna in een interactieve workshop de eerste aanpassingen al in de Salesforce applicaties doorgevoerd worden.

Implementatie

Profit4SF implementeert volgens de "Time Driven Implementatie" methodiek binnen afgesproken tijd!
Hierbij is niet de functionaliteit maar de afgesproken tijd bindend. Vooraf worden de wensen en eisen geïnventariseerd. Deze krijgen een prioriteit en zullen binnen een vooraf afgesproken tijdslot worden geïmplementeerd.

Snelle implementatie
Binnen een aantal iteraties worden de aanpassingen doorgevoerd. Het kan zijn dat er maatwerk vereist is of dat er een integratie moet worden gerealiseerd met één van uw andere bronsystemen.

Binnen een korte tijd sluit de software perfect aan op uw werkprocessen en bedrijfsdoelstellingen en bent u tevreden! Benieuwd hoe onze projectaanpak eruit ziet? Lees dan hier alles over hoe een Salesforce implementatie van Profit4SF uitgevoerd wordt.

Training

Salesforce Gebruikerstraining
Een goed ingericht systeem is niks waard als niemand het gebruikt. Om een goede gebruikersadoptie te realiseren trainen wij onze klanten voor de livegang van een Salesforce implementatie. In deze training worden alle toekomstige gebruikers klaar gestoomd om Salesforce zo goed mogelijk toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden. Een Salesforce training van Profit4SF is volledig op maat, wat inhoudt dat deze wordt aangepast naar de inrichting en processen van de klant. Deelnemers van de gebruikerstraining krijgen ieder een Salesforce handleiding waardoor zij altijd de mogelijkheid hebben om deze te raadplegen op het moment dat dit nodig is. Ook voor nieuwe werknemers is dit uiteraard handig zodat zij gelijk naslagwerk hebben waarmee zij aan de slag kunnen.

Salesforce Training Rapporten/Dashboard Training
In de Rapporten/Dashboard Training van Profit4SF krijgt een gebruiker een uitgebreide uitleg over de mogelijkheden die Salesforce biedt voor het bouwen van rapporten en dashboards. Door het bouwen van specifieke rapporten krijgt u betere inzichten in uw Salesforce data. Maak deze data grafisch door verschillende rapporten met bijbehorende grafieken in een dashboard te zetten.

Afhankelijk van de doelgroep kunnen trainingen worden verzorgd aan:

 Sales medewerkers
 Service medewerkers
 Marketing medewerkers
 Office management
 Systeembeheer
 Specifieke traingen (rapportages, email templates, mailmerge etc.)
Salesforce Admin

De trainingen kunnen worden verzorgd in presentatievorm, klassikaal of op individuele basis.
Mocht uw organisatie daarna nog vragen hebben dan bieden wij u graag Support.
Nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor uw organisatie? Leg ons geheel vrijblijvend uw opleidingsvraagstuk voor.

Support

Nadat uw systeem draait en de gebruikers getraind zijn, blijft Profit4SF beschikbaar voor support.

Ondersteuning wanneer u dat wilt
In de praktijk wisselt de behoefte aan beheer constant. Om de ondersteuning te kunnen leveren hanteert Profit4SF het principe van de “strippenkaart”, waarbij vooraf een bepaald aantal uren wordt ingekocht die naar behoefte worden gebruikt. Met ondersteuning vanuit Profit4SF staat er altijd een gecertificeerde Salesforce CRM expert voor u klaar. Of het nu gaat om administratieve taken, het ontwikkelen van nieuwe rapporten en dashboards of het beheren van de security van uw systeem en data.

De voordelen van support op een rij
 Ondersteuning in het optimaal functioneren van uw verkoop-, service-en marketingprocessen.
 Voorkomen van afbreukrisico binnen uw gebruikersorganisatie, wanneer applicatie niet werkt.
 Advies wanneer er nieuwe Salesforce functionaliteiten beschikbaar komen.
 Beheer en aanpassingen van uw Salesforce applicaties door gecertificeerde Salesforce experts.
 Ontwikkelen van nieuwe rapporten en dashboards.
 Beheren van de security van uw systeem en data.
 U hoeft zelf geen Salesforce experts in dienst te nemen of op te leiden.
 Zeer snelle reactietijd van 4 uur op werkdagen.

Onze klanten

Profit4SF Marketing Cloud

Agile Projectaanpak

Om een succesvol project te realiseren is naast functionele en technische expertise ook structuur, methodologie en een goede communicatie noodzakelijk. Onze Salesforce implementatie projectaanpak is erop gericht om een succesvol project te kunnen realiseren op basis van het Salesforce.com platform. Elk project wordt gemanaged door een project manager die ook het unieke aanspreekpunt is voor onze klanten. Een Salesforce business consultant en een 10technisch Salesforce expert voeren de implementatie uit. Onze projecten worden enkel door gecertificeerde consultants uitgevoerd zodat de klant zeker kan zijn dat zijn projecten aan de hoogste kwaliteitseisen van Salesforce.com voldoen.

Als Salesforce.com Gold Alliance Partner staan wij bovendien continu in contact met de specialisten van Salesforce.com en kunnen wij de best practices van meer dan 10 jaar projectervaring aan de klant doorgeven.

Strategie
Het doel van de Strategie fase is het bepalen van de richting die uw bedrijf met het projectmanagement systeem van Salesforce op wenst te gaan. Welk traject wordt gevolgd bij het verder invullen van Salesforce binnen de organisatie. Hiertoe dient een prioriteitstelling gebaseerd op functionaliteit, klant¬segmentatie en de toe te passen kanalen te worden uitgewerkt. Tijdens de Discovery fase wordt het probleemgebied voor de organisatie duidelijk.

Start project
Als eerste zal een kick off van het project worden georganiseerd waarbij alle toekomstige Salesforce implementatie partner wordt betrokken. Het doel van de Workshop is het creëren van awareness. Nadat het projectteam is samengesteld kunnen de doelen definitief worden vastgesteld.

Algemene instellingen
Daarna zullen in grote lijnen de objecten worden bepaald die we gaan inrichten, alsook de functieprofielen, de taal en de organisatiestructuur. Tevens zullen de kerngebruikers huiswerk mee krijgen over de inhoud van velden (branches, soorten relaties etc.)

Inrichting
Voor de inrichting hanteert Profit4SF een Agile aanpak, gebaseerd op scrum. In deze fase gaan we samen met enkele key users van de processen, zoals vastgesteld in de scope, verder detailleren.

Profit4SF stelt aan de hand van de processen user stories op. Een user story is een beschrijving van een activiteit. Bijvoorbeeld: “Als medewerker van het business development team wil ik publieke en private partijen bijeenbrengen, alsmede fondsenwerving en projectmanagement kunnen doen en verslaglegging en informatie kunnen verstrekken aan derden”.

Deze user stories zullen we in de sprints verder uitwerken en vertalen naar functionaliteit in Salesforce. Ook gedurende de sprint kunnen er nieuwe user stories/wensen worden ingediend. Deze komen op een wensenlijst te staan. Na afloop van de sprint voor de volgende sprint kan worden gekozen welke user stories als eerste opgepakt moeten worden.

Sprints
De SCRUM aanpak van Profit4SF stelt een aantal sprints voor waarbij werkbare functionaliteit zal worden opgeleverd. Iedere sprint kent ook weer een aantal vaste stappen: het vaststellen van de user stories die deze fase kunnen worden opgepakt, het detailleren van de user stories, het bouwen en vervolgens het testen en goedkeuren van de gebouwde functionaliteit.

Uitrol (oplevering & training)
Tijdens deze periode zullen medewerkers intensief en grondig moeten testen of alle functionaliteit die in scope van dit project zit naar volle tevredenheid werkt en is opgeleverd. Alle punten die tijdens de acceptatierondes open zijn blijven staan of zaken die bij voortschrijdend inzicht toch nog aanpassing behoeven, kunnen nu worden aangepast.

Daarna kan een gebruikerstraining volgen. Waarbij de handleiding gebaseerd is op de eigen inrichting van Salesforce.