Service Cloud: de meest efficiënte customer support oplossing

Klanten verwachten steeds meer van de klantenservice, waardoor goede customer support software essentieel is. Klanten willen 24/7 op een persoonlijke manier worden geholpen. Service Cloud is dé klantenservice oplossing van Salesforce  Deze geïntegreerde Salesforce oplossing ondersteunt de klantenservice met het beheren van alle klantvragen en zorgt voor gepersonaliseerde service, door middel van geavanceerde customer support.

Creëer overzicht met het ticket systeem Salesforce Service Console

De medewerkers van uw klantenservice moeten steeds meer klantvragen tegelijkertijd beantwoorden. Door middel van de Salesforce Service Console kunnen de medewerkers eenvoudig en overzichtelijk aan meerdere cases tegelijkertijd werken. De medewerkers hebben een 360 graden klantbeeld en alle benodigde informatie over de case binnen handbereik. Op die manier kunnen zij de klant het beste helpen en gaat de klanttevredenheid omhoog.

Knowledge base, de geintegreerde kennisbank binnen Salesforce

Ondersteun uw medewerkers met een helpdesk oplossing met een kennisbank zodat zij veel voorkomende vragen eenvoudig kunnen beantwoorden met een standaard antwoord. Op basis van onderwerp komen automatisch suggesties vanuit de knowledge base voor bijpassende antwoorden.

Aanpasbare rapporten en dashboards

Hoeveel cases komen er binnen? Hoe lang duurt het voordat een case wordt opgelost? Welke communicatiekanalen worden er veel gebruikt en waarover komen de meeste vragen binnen? Dit zijn enkele voorbeelden van de rapporten die u kunt bekijken of zelf kunt aanmaken met deze overzichtelijke customer service oplossing van Salesforce met ingebouwd ticket systeem. Deze rapporten worden grafisch weergegeven in de dashboards. Op basis van de rapporten kan worden gekeken hoe de klantenservice nog verder verbeterd kan worden.

Automatiseren van standaard handelingen

Door handmatige handelingen te automatiseren met behulp van helpdesk software kan de servicemedewerker de klant sneller helpen en meer cases tegelijkertijd behandelen door de eenvoudig te gebruiken customer support software. Aan de hand van “Quick tekst” kunnen veel voorkomende teksten zoals begroetingen of vragen automatisch worden toegevoegd inclusief persoonlijke velden.

Automatisch toewijzen van de case

Elke medewerker heeft zijn eigen specialiteiten. Aan de hand van slimme toewijzingsregels is het mogelijk om elke specialiteit van de medewerker te benutten en de case automatisch toe te wijzen aan de meest geschikte medewerker. In combinatie met dit ticket systeem worden klanten ook in de juiste volgorde geholpen.

Samen de wachttijd beperken

Geen klant vindt het fijn om in de wacht te staan. Met behulp van wachtrijen kunnen medewerkers de cases die in de wachtrij staan zo snel mogelijk op zich nemen en de klanten helpen met het probleem. Dit kan door een gebruiksvriendelijk en overzichtelijk ticket systeem  in Salesforce Service Cloud.

Alle communicatiekanalen in één systeem

Waar een paar jaar geleden de telefoon en e-mail de twee communicatiemiddelen waren voor de klant, zijn er de afgelopen jaren steeds meer kanalen bij gekomen. Salesforce zorgt ervoor dat alle kanalen vanuit één customer support software oplossing beheerd kunnen worden.

Naadloze integratie van telefonie

Profiteer van integratie met de populairste CTI-systemen. Vat het gesprek samen direct wanneer klanten bellen en beheer gesprekken binnen de console zonder dat u een telefoon nodig hebt.

Ook integratie van alle e-mail correspondentie met de klant

Met de e-mail integratie van Salesforce wordt elke e-mail die binnenkomt via het algemene supportadres omgezet in een case waar alle medewerkers op kunnen reageren. Op deze manier krijgt u alle e-mailhistorie met de klant in Salesforce en heeft u een duidelijk beeld van de supportvragen van de klant.

Beheer ook uw Social Media met deze klantenservice oplossing met ingebouwd ticket systeem

Beheer de vragen en reacties van de verschillende Social Media zoals Twitter en Facebook direct in uw Service Console en beantwoord ze vanuit Salesforce.

Ook live chatten is mogelijk met deze helpdesk software

Steeds meer websites hebben een live chat functie waarmee de klant direct met een servicemedewerker kan chatten. Voer meerdere chatgesprekken tegelijkertijd in Salesforce.

Customer Community

Laat klanten zelf zoeken in de knowledge base of een case inschieten via de Customer Community, de klantenportal van Salesforce. Hier kan de klant ook al zijn eigen gegevens inzien en bijwerken. Wilt u meer weten over onze customer support software met ingebouwd ticket systeem? Bel dan 030 737 03 22 voor een afspraak.

 

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over Profit4SF of een afspraak maken?