• Service Cloud
    Service Cloud

Klanten verwachten steeds meer van de klantenservice. Daarom wordt een goed georganiseerde klantenservice elke dag belangrijker. Klanten willen 24/7 op een persoonlijke manier worden geholpen. Service Cloud is een Salesforce oplossing die de klantenservice ondersteund met het beheren van alle klantenvragen en zorgt voor gepersonaliseerde service.

Salesforce Service Console

De medewerkers van uw klantenservice moeten steeds meer klantvragen tegelijkertijd beantwoorden. Door middel van de Salesforce Service Console kunnen de medewerkers eenvoudig en overzichtelijk aan meerdere cases tegelijkertijd werken. De medewerkers hebben een 360 graden klantbeeld en alle benodigde informatie over de case binnen handbereik. Op die manier kunnen zij de klant het beste helpen en gaat de klanttevredenheid omhoog.

Knowledge base
Ondersteun uw medewerkers met een kennisbank zodat zij veel voorkomende vragen eenvoudig kunnen beantwoorden met een standaard antwoord. Op basis van onderwerp komen automatisch suggesties vanuit de knowledge base voor bijpassende antwoorden.

Aanpasbare rapporten en dashboards
Hoeveel cases komen er binnen? Hoe lang duurt het voordat een case wordt opgelost? Welke communicatiekanalen worden er veel gebruikt en waarover komen de meeste vragen binnen? Dit zijn enkele voorbeelden van de rapporten die u kunt bekijken of zelf kunt aanmaken. Deze rapporten worden grafisch weergegeven in de dashboards. Op basis van de rapporten kan worden gekeken hoe de klantenservice nog verder verbetert kan worden.

Salesforce Service Cloud
Salesforce Service Cloud

Elke case bij de juiste medewerker

Automatiseren van standaard handelingen
Door handmatige handelingen te automatiseren kan de servicemedewerker de klant sneller helpen en meer cases tegelijkertijd behandelen. Aan de hand van “Quick tekst” kunnen veel voorkomende teksten zoals begroetingen of vragen automatisch worden toegevoegd inclusief persoonlijke velden.

Automatisch toewijzen van de case
Elke medewerker heeft zijn eigen specialiteiten. Aan de hand van slimme toewijzingsregels is het mogelijk om elke specialiteit van de medewerker te benutten en de case automatisch toewijzen aan de meest geschikte medewerker.

Samen de wachttijd beperken
Geen klant vindt het fijn om in de wacht te staan. Met behulp van wachtrijen kunnen medewerkers de cases die in de wachtrij staan zo snel mogelijk op zich nemen en de klanten helpen met het probleem.

Alle kanalen in één systeem

Waar een paar jaar geleden de telefoon en e-mail de twee communicatiemiddelen waren voor de klant, zijn er de afgelopen jaren steeds meer kanalen bij gekomen. Salesforce zorgt ervoor dat alle kanalen vanuit één systeem beheert kunnen worden.

Telefonie integratie
Profiteer van integratie met de populairste CTI-systemen. Vat het gesprek samen direct wanneer klanten bellen en beheer gesprekken binnen de console zonder dat u een telefoon nodig hebt.

E-mail integratie
Met de e-mail integratie van Salesforce wordt elke e-mail die binnenkomt via het algemene supportadres omgezet in een case waar alle medewerkers op kunnen reageren. Op deze manier krijgt u alle e-mailhistorie met de klant in Salesforce en heeft u een duidelijk beeld van uw supportvragen.  

Social Media
Beheer de vragen en reacties van de verschillende Social Media zoals Twitter en Facebook direct in uw Service Console en beantwoord ze vanuit Salesforce.

Live Chat
Steeds meer websites hebben een live chat functie waarmee de klant direct met een servicemedewerker kan chatten. Voer meerdere chatgesprekken tegelijkertijd in Salesforce.

Customer Community
Laat klanten zelf zoeken in de knowledge base of een case inschieten via de Customer Community, de klantenportal van Salesforce. Hier kan de klant ook al zijn eigen gegevens inzien en bijwerken.

Salesforce Service Cloud