• Pardot
    Pardot

Pardot is één van de twee marketingoplossingen van Salesforce. Creëer en beheer effectieve online marketingcampagnes en converteer uw beste leads aan de hand van een geautomatiseerde score. Met behulp van Pardot kunnen marketing- en salesteams samenwerken om leads te genereren, te beoordelen en te scoren! Door de koppeling met Sales Cloud ervaart u een gestroomlijnde samenwerking tussen Lead Nurturing enerzijds en Lead Conversion anderzijds.

Leadbeheer

Elke websitebezoeker wordt opgeslagen in Pardot als visitor. Zodra een visitor zijn e-mailadres achterlaat op uw website wordt de visitor geconverteerd naar een prospect. Vervolgens krijgt u realtime een melding als uw prospect activiteiten verricht op uw website of tijdens uw e-mailcampagne. Allemaal via Salesforce op elk device. Verder heeft u de mogelijkheid zelf een score toe te wijzen aan (inter)acties van/met de prospect. Bij een bepaalde score wordt de prospect in Salesforce automatisch geconverteerd!

Leadkwalificatie
Pardot beschikt over tools om leads te genereren, zodat er een constante aanvoer is van hoogwaardige prospects naar de pijplijn. Door punten mee te geven aan alle activiteiten van de prospect kunt u uw prospects kwalificeren en prioriteren. U kunt ook taken aanmaken voor uw marketing- of salesteam bij activiteiten van de prospect. Op die manier bereikt u de juiste prospect op het juiste moment.

Koppel met Google AdWords
Verbind Pardot met uw Google AdWords account om prospects te volgen die bij u terechtkomen via paid search. Op deze manier kunt u zien hoe de prospect op uw website is gekomen, de daadwerkelijke kosten per gekwalificeerde lead en de SEO ROI.

Salesforce Pardot
Salesforce Pardot

E-mailcampagnes en landingspagina's met formulieren

Landingspagina's en formulieren
Ontwerp Landingspagina’s in Pardot en voeg dynamische formulieren hier aan toe. Zo maakt u voor elke websitebezoeker een formulier met perfect passende vragen. Dit alles met behulp van eenvoudig te beheren drag-and-drop tools.

Voer A/B testen uit voor landingspagina's
Laat het onderzoek aan Pardot over. Optimaliseer uw landingspagina's automatisch met behulp van A/B- en multivariate testen.

Personaliseer de aankoopervaring
Pas dynamisch e-mail en webcontent aan op basis van de score, de branche en de functie van een prospect.

Customer Journey en rapportages

Met behulp van de Journey builder van Salesforce Pardot is het eenvoudig om alle denkbare scenario’s te maken in Pardot en daar een actie aan te hangen zoals een e-mailcampagne of een taak voor uw marketing-/salesteam. Vervolgens kunt u met rapportages duidelijk de resultaten weergeven.

Rapportages
Verkrijg inzicht in wat de daadwerkelijke ROI van uw marketingacties is met behulp van closed-looprapportage. Krijg inzicht in het succes van campagnes, de status van uw salesfunnel en meer. Stel rapporten op over de levenscyclus om beter inzicht te krijgen in de status van de verkoopcyclus. Ontdek waarom prospects in de funnel blijven steken. Kijk verder dan de kosten per klik en ontdek op welke wijze de campagnes van Google Adwords van invloed zijn op uw bedrijfsresultaten.

Salesforce Pardot