Martijn Hindriksen

Salesforce integratie mogelijkheden

Martijn Hindriksen
29 mei 2017

 

Waar eerst Sales, Service en Marketing bij elkaar zijn gebracht binnen het Salesforce platform zie je dat er ook behoefte ontstaat in financiële gegevens, als facturen en producten/voorraad. Om het 360 graden klantbeeld compleet te maken worden daarnaast ook integraties met verschillende social media platformen steeds belangrijker.

Bedrijven hebben vaak in de loop van de jaren vele verschillende systemen en databases draaien. Deze applicaties zijn vaak nog “on premise” en in vele gevallen gesloten. Door de opkomst van cloud systemen in de afgelopen jaren zijn systemen makkelijker om te koppelen. De cloud wordt steeds betaalbaarder en betrouwbaarder.

Koppelen via API's

Het koppelen van systemen was niet altijd standaard mogelijk en oplossingen moesten vaak gecodeerd worden. Dit koste veel tijd en geld. Hard gecodeerde oplossing waren ook moeilijk aan te passen. Later zag je dat er vanuit de diverse applicaties steeds meer standaard koppelingen beschikbaar kwamen de zogenaamde application programming interface (API). Een API maakt het mogelijk om twee totaal verschillende applicaties met elkaar te laten communiceren. De applicaties onderling hoeven niet elkaar te begrijpen zolang de boodschappen die ze uitsturen maar voldoen aan de API.

Salesforce connectoren (appexchange)

Het integreren van diverse pakketten met Salesforce is nu gemakkelijker door het gebruik van standaard connectoren. Salesforce heeft de appexchange gebouwd, daarin zitten apps om pakketten te koppelen zoals Exact online, Magento, Zapier, Mail Chimp. Dit zijn real-time oplossingen die vaak gratis zijn of waarbij enige licentiekosten mee gemoeid zijn.

Heroku

Mocht de koppeling niet slagen met API’s of standaard connectoren dan kan er nog altijd ontwikkeld worden. Het ontwikkelen van een specifieke applicatie gaat niet meer op een traditionele manier. Salesforce gebruikt Heroku om de ontwikkeltijd met 70% te verminderen. In Heroku kun je in je eigen taal ontwikkelen zonder de problematiek van een hard gecodeerde oplossing. Apps ontwikkeld in Heroku schalen naar vraag en gebruik bij.

Jitterbit

Het alternatief voor real-time is het periodiek in- en uitlezen van gegevens. Denk aan facturen, orders, producten, voorraden die je beheert in een ander pakket. Maar ook gegevens uit Salesforce kunnen periodiek uitgelezen worden. Dit is gemakkelijk gemaakt door gebruik te maken van een Jitterbit integratie. De Jitterbit oplossing die Profit4SF aanbiedt is het periodiek inlezen van gegevens van en naar Salesforce door middel van Excel bestanden. Het voordeel van de Jitterbit oplossing van Profit4SF is dat er verder geen licentiekosten zijn.

De juiste oplossing voor iedere klant

Profit4SF biedt afhankelijk van de wensen en eisen op het gebied van integratie en het budget de bovenstaande integratiemogelijkheden aan om het complete 360 graden klantbeeld te krijgen in Salesforce. Neem contact met ons op over de mogelijkheden.

4 redenen om Pardot in te zetten voor B2B

Mathijs Spee - 30 mei 2017

Lees hier alles over Pardot: het marketing automation platform van Salesforce.

Lees meer...

Summer '17 Release Update

Finmar Burger - 30 mei 2017

Lees hier alles over de nieuwste functionaliteiten van Salesforce.

Lees meer...

Lightning Experience: De beste CRM user interface

Arno Epping - 20 december 2016

Lightning Experience is dé nieuwe interface van Salesforce. Degene die de nieuwe interface al hebben kunnen aanschouwen zullen beamen:

Lees meer...