Promic
Client
Sales Cloud & Pardot
Projecttype
Manufacturing
Industrie

Klanttevredenheid
Over onze klant

Promic levert mobiele presentatiesystemen. Een groothandel die niet in standaardmogelijkheden denkt, maar continu actief werkt aan productontwikkeling en assortimentsuitbreiding, nu en in de toekomst. Promic staat al ruim 10 jaar voor kwaliteit, service én een scherpe prijs. Een betrouwbare partner die actief is in 37 Europese landen: hét adres voor one-stop-shopping.

Opdracht

Hoe kan Promic haar commerciële activiteiten ondersteunen door middel van IT, waardoor het rendement van deze activiteiten meetbaar en significant verhoogd wordt en waarmee de gebruikers worden geïnspireerd door nieuwe informatie?

Aanpak van Profit4SF

Na meerdere inhoudelijke sessies met leden van zowel het management- als salesteam is de wens van Promic duidelijk in kaart gebracht. De belangrijkste doelstellingen die Promic via Salesforce wilde bereiken, zijn:

Verbeteren van de samenwerking met klanten en collega’s.
Commerciële activiteiten meetbaar maken, verhogen en inspireren.
Totaalbeeld van de klant en historische data inzichtelijk maken.
Eén centraal future-proof platform voor Sales, Service en Marketing, met doorgroeimogelijkheden voor Communities en Salesforce Einstein.
Verhogen van efficiëntie doormiddel van een integratie met Microsoft Navision, Outlook en telefonie.
Gepersonaliseerde en relevante content sturen middels geautomatiseerde e-mail journeys en online activiteiten van prospects inzichtelijk maken, zodat sales hierop kan inspelen.
Inzicht krijgen in data met behulp van rapportages en dashboards.
Resultaat

De doelstellingen zijn uiteindelijk vertaald richting Salesforce en Pardot. Dit resulteert in een 360-graden klantbeeld, waarbij gebruikers altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent klanten, zowel op desktop als mobiel. Gebruikers kunnen activiteiten vastleggen, waardoor data inzichtelijk wordt en men beter samenwerkt. Door de integratie met Microsoft Navision kunnen de voor de klant geldende prijzen direct opgehaald worden. De gebruiker genereert met een druk op de knop een offerte en verstuurt deze via de DocuSign integratie voor een snelle afhandeling.

Met Pardot kan de marketingafdeling gepersonaliseerde en relevante content aanbieden middels geautomatiseerde e-mail journeys aan zowel potentiële als bestaande klanten. De naadloze integratie tussen Pardot en Salesforce geeft sales bovendien inzicht in alle online activiteiten, zodat er direct actie ondernomen kan worden.