Yaya is een zeer succesvol mode bedrijf dat de afgelopen jaren een stormachtige ontwikkeling
doorgemaakt heeft. Zij ontwerpen en vervaardigen een uitgebreide lijn van vrouwenkleding zowel op
het gebied van high fashion als “homeware’ en brengen hiervan twee collecties per jaar uit.

Doelstelling Salesforce implementatie
De voornaamste doelen van Yaya die zij met Salesforce wilde behalen zijn het 360-graden klantbeeld
voor zowel de B2B als de B2C-klant. Ook was Yaya op zoek naar een manier om case management
goed op orde te houden en te kunnen prioriteren. Verder lag er de wens op een API te bouwen die
een verbinding met het ERP systeem tot stand zou brengen waardoor facturatie optimaal in sync zou
verlopen met Salesforce.
Profit4SF heeft in haar implementatie ervoor gezorgd dat Yaya haar cases optimaal ontvangt in
Salesforce. Door middel van email to case worden cases via de website direct gelogd in Salesforce en
bij de juiste afdeling ondergebracht. Automatische antwoorden worden verzonden op basis van
verschillende criteria waarop de klant direct een to the point reactie heeft met betrekking tot de
ingezonden case. Naast het 360-graden klantbeeld heeft Yaya nu door middel van een API koppeling
in Salesforce een compleet overzicht van orders, leveringen, bestellingen en facturaties die voor elke
gebruiker zichtbaar zijn. In een speciaal ingerichte Partner Community hebben partners van Yaya
daarnaast de mogelijkheid om inzicht te krijgen in specifieke, aan hun bedrijf gelieerde data,
waarmee de samenwerking en transparantie bevorderd wordt.