TNL Business is begonnen als platform voor tweedehands vrachtwagens en onderdelen. Door de jaren heen is het platform uitgebreid in aanbod met tweedehands werkmachines, bedrijfswagens, auto’s, containers en uitrusting. Naast de uitbreiding van het aanbod op het platform heeft TNL Business ook uitgebreid in business lines. TNL Business heeft nu ook een systeem voor voorraad beheer ontwikkeld en doen ze nu online marketing.

Doelstellingen Salesforce integratie

Naast het inrichten van het salesproces in Salescloud, heeft Profit4SF het facturatieproces van TNL Business volledig geautomatiseerd in Salesforce. Vanaf het moment dat een product verkocht wordt worden alle facturen voor dat product aangemaakt en verzonden op het juiste moment naar de klant. Om het facturatieproces te optimaliseren is er ook een koppeling gemaakt met het ERP-systeem van TNL Business zodat facturen naar het ERP-systeem gestuurd worden vanuit Salesforec en wanneer facturen betaald zijn de factuur in Salesforce geüpdatet wordt. Hierdoor heeft TNL Business een duidelijk beeld in Salesforce wat er verkocht is in een periode, wat er die periode gefactureerd is en wat er die periode betaald is aan facturen.

Naast het automatiseren van het facturatieproces heeft Profit4SF geadviseerd bij het maken van de koppeling tussen het platform van TNL Business en Salesforce. Hierdoor kunnen klanten producten aanschaffen of updaten en wordt dit gelijk in Salesforce geüpdatet.