Pearson is ‘s werelds grootste trainingsbedrijf met meer dan 35000 medewerkers over 70 landen. De unieke propositie van high class expertise komt van oudsher uit het feit dat nauw wordt samengewerkt met leraren, leerlingen, wetenschappers, auteurs en thought leaders. De producten en services worden dagelijks gebruikt door miljoenen leraren en leerlingen. Met veel aandacht voor digitalisering, online leermiddelen en blended learning probeert Pearson iedereen zo goed mogelijk te ondersteunen, te motiveren en te inspireren om zo veel mogelijk kennis te vergaren.

Doelstellingen Salesforce implementatie
Als voornaamste doelstelling heeft Pearson het stroomlijnen van hun lead nurturing op het gebied van B2B en het opzetten van hun contact- en informatiestrategie op het gebied van B2C. Het effectiever inrichten van de salesprocessen is inherent aan deze doelstelling.

Profit4Sf helpt Pearson bij het behalen van deze doelstelling door de implementatie van zowel het Pardot platform als de Marketing Cloud. Bij de configuratie van Pardot richt men zich op de B2B markt en worden de lead nurturing en salesprocessen aangescherpt en in overleg met onze professionals geoptimaliseerd. Bij de Marketing Cloud nemen wij de gehele content van Pearson, wereldwijd, onder handen en gaan wij op basis van contact data extensies getargete campagnes
opzetten.