Het welbekende lingeriemerk Marlies Dekkers heeft ambitieuze plannen om het bedrijf naar een volgend niveau te tillen en is begonnen met hun marketing en service afdeling te verbeteren. Voordat zij met Salesforce zijn gaan werken, maakten zij gebruik van Zendesk voor hun service afdeling en Clang voor hun marketing afdeling. Doordat zij deze applicaties zijn ontgroeid, ontstond de wens om over te stappen naar Salesforce.

Doelstellingen Salesforce implementatie
Zoveel mogelijk informatie vergaren en te verzamelen in de nieuwe Salesforce omgeving om vervolgens zo klant georiƫnteerd mogelijk te kunnen zijn en met al deze informatie op een strategische manier toekomstige campagnes uit te kunnen voeren in de gekoppelde Marketing Cloud. Profit4SF is begonnen met het implementeren van de Service Cloud en heeft hierbij mail-to-case en een Live Agent functionaliteit aangemaakt. Live Agent zorgt ervoor dat de klant via de website in real time met een service medewerker kan chatten. Ook is er een Facebook-to-case koppeling gerealiseerd waarbij Facebook posts direct als case ingeschoten worden in de Salesforce omgeving van Marlies Dekkers. Daarnaast hebben wij via API calls verschillende processen geautomatiseerd, waaronder:
> In welke fysieke winkel de klant een aankoop gedaan heeft
> Het automatisch screenen van guest accounts en bij een match in het systeem dit omzetten
in een klant account.
> Het registeren van orders en deze direct aan de juiste klant koppelen
Op basis van deze informatie kan via de Marketing Cloud salesspecifieke informatie doorgestuurd
worden naar klanten die vaak in een bepaalde winkel hun aankopen doen.