Mambu is als Software as a Service aanbieder met hun platform voor onder andere banken en organisaties voor microfinancieringen, marktleider op het gebied van bankieren in de cloud. Met hun software bedienen ze vanuit kantoren in Miami, Amsterdam, Berlijn, Iași, Singapore en Sydney, klanten in meer dan 45 landen.

Doelstellingen implementatie

Hoewel Mambu al langere tijd gebruik maakte van Sales Cloud, vond het registreren van cases nog steeds plaats in Desk. Omdat Desk maart 2020 uitgefaseerd zou worden heeft men bij Mambu besloten om ter vervanging Service Cloud te implementeren en zo een completer klantbeeld te kunnen vormen binnen één omgeving. Belangrijk onderdeel van het project was de implementatie van entitlement processen en milestones voor klanten met sla’s. Door dit in Salesforce op te nemen werd het mogelijk hier actief op te sturen en er, intern en extern, op te rapporteren.

Om daarnaast de self-service te vergroten en de binnenkomende cases voor binnenkomst al beter te kunnen categoriseren is er een Customer Community opgezet waarin klanten zelf hun cases kunnen loggen en bijhouden en ook bepaalde account en contactpersoonsgegevens in kunnen zien.