De KNLTB is de overkoepelende tennisbond van Nederland. De afkorting staat voor Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond. Het hoofdbureau van de bond is gevestigd in Amersfoort. Ongeveer 1700 tennisverenigingen, en daarmee bijna 570.000 tennissers, zijn aangesloten bij de KNLTB. Hiermee is de tennisbond in grootte de tweede sportbond van Nederland. De KNLTB adviseert en ondersteunt besturen van tennisverenigingen op het gebied van verenigingsbeleid, accommodatie en bij juridische geschillen. De tennisbond is verantwoordelijk voor landelijke en districtscompetities, toernooien, voor de opleiding van tennisleraren en scheidsrechters. 

Doelstelling Salesforce implementatie
De KNLTB wil haar gehele ICT landschap opnieuw vormgeven en heeft als een van de deelprojecten het Project "Tennis Services" gedefinieerd. Binnen dit project moet o.a. het huidige Microsoft CRM platform gaan vervangen gaan worden door de CRM oplossing van Salesforce.

Salesforce Sales Cloud zal worden geïmplementeerd ter vervanging van het huidige Microsoft CRM systeem. Met de invoering van een nieuwe architectuur is het de bedoeling om meer data buiten de bond houden, dusdanig dat er gemakkelijk data kan worden opgevraagd of doorgestuurd. KNLTB wil dit bereiken door een zogenaamde Enterprise Service Bus (ESB) te introduceren. Tevens is het doel om MijnKNLTB uit te faseren, alsook geen Competities en Toernooien in ServIT2 meer bij te houden. Profit4SF heeft deze doelstellingen weten te realiseren door twee verschillende communities te bouwen, te weten
o Tennisleraren Community.
– Binnen deze community hebben tennisleraren de mogelijkheid om hun licenties te
verlengen én om zich te registeren
o Verenigingsfucntionarissen Community
– Binnen deze community hebben de functionarissen van de verenigingen een
compleet overzicht van de accommodatie waar ze lid van zijn, waarbij het ook
mogelijk is om in de community in te schrijven voor verschillende cursussen.

Ook op het gebied van case management heeft Profit4SF de KNLTB ontzorgd door de service
afdeling, waar gemiddeld 1000 meldingen per week binnen komen, in Salesforce binnen te laten
komen en door middel van de Service Console te verwerken.
Tot slot is Salesforce nu de centrale gegevenshub voor de hele ICT-structuur van de KNLTB.
Verschillende partners leggen data vast en vragen die op, waarbij Salesforce als het centrale
gegevensplatform dienst doet.