Cleeng is opgericht in 2011 en is groot geworden door het aanbieden van video’s door middel van streamingdiensten. Ze bieden zowel Pay per View services als abonnement structuren voor Video’s on Demand aan. Grote namen die gebruik maken van hun diensten zijn onder andere de FIFA, Final Fantasy, Golden Boy Promotions en One. Cleeng heeft vestigingen in New York, Amsterdam en Poznan.

Doelstellingen Salesforce implementatie
Tot dusver werd er gebruik gemaakt van uitgebreide Excel bestanden en het programma Base CRM.
Bij de overstap naar Salesforce werd de wens uitgesproken om een uniform, overkoepelend
klantbeeld te creëren, waarbij de mogelijkheid om zeer specifieke offertes te generen en te factureren naadloos in elkaar over moesten lopen. De Lead-to-Cash cyclus is bij Cleeng dusdanig ingedeeld dat een klant op verschillende momenten in aanmerking kan komen voor verschillende producten. De producten van Cleeng zijn zo opgebouwd dat zij bestaan uit een afname van één vast product, de streamingdienst, en add-ons, waarbij er een schatting wordt gemaakt van het gebruik. Op basis van het daadwerkelijke totale gebruik aan het
einde van een contractjaar, wordt uiteindelijk de daadwerkelijke prijs gefactureerd aan de klant.
Om deze constructie in goede banen te leiden, is gebruik gemaakt van de CPQ functionaliteit. Wij
hebben door middel van vier pijlers de structuur ingericht: Guided Selling, Pricing Rules en Actions,
Quote Templates en Financial Force.
Momenteel hebben wij fase één van de implementatie afgerond en zullen wij in het eerste kwartaal
van 2019 starten met de volgende stap: een Community inrichten voor de partners van Cleeng,
waarin zij zelf hun eigen offertes kunnen genereren.
Na afronding van de implementatie in Q1 van 2019 zal Cleeng hun marketing, salesprocess én
facturatie allemaal draaiend hebben op het één platform: Salesforce.