Arno Epping

 

Kunstmatige intelligentie: Salesforce Einstein

Arno Epping
22 februari 2017

 

Salesforce introduceert Einstein: de nieuwe intelligentie-technologie waar elk bedrijf voordeel van heeft. Kunstmatige intelligentie klinkt voor veel mensen en bedrijven als iets wat erg ver van hun bed staat. Uiteraard interessant voor hightech bedrijven, maar in hoeverre is deze technologie bruikbaar voor de dagelijkse bezigheden van een gemiddeld bedrijf?

Einstein was dé happening van Dreamforce 2016: het Salesforce evenement in San Francisco waar elk jaar meer dan 170.000 mensen op afkomen. Marc Benioff, de CEO van Salesforce, toverde zelfs een Einstein hologram tevoorschijn (zie foto).

Wat is Einstein?

  •  
  • Einstein zorgt ervoor dat uw Salesforce systeem slimmer wordt naar mate u het langer gebruikt. Het verzamelt alle data die Salesforce ooit heeft opgeslagen, en analyseert deze data om uiteindelijk vier dingen te bereiken:

  • het ontdekken van nieuwe inzichten
  • voorspellen van uitkomsten
  • het aanraden van acties
  • het automatiseren van bepaalde processen



Einstein voor Marketing

Voor marketingdoeleinden houdt dit in dat u met Einstein kunt voorspellen wie een link gaat openen van een e-mailcampagne. Op die manier kunnen marketeers persoonlijke één-op-één campagnes opzetten om de juiste persoon op de juiste manier te benaderen.

Einstein voor Service

Voor service doeleinden komt Einstein van pas bij het detecteren van cases die een hoge waarschijnlijkheid hebben om te escaleren. Zodoende kunnen servicemedewerkers cases met een hoge kans op escalatie eerder in behandeling nemen. Hierdoor neemt de kans op escalatie af wat leidt tot meer tevreden klanten.

Einstein voor sales

Voor sales is het belangrijkste voordeel van Salesforce Einstein het voorspellen van goede leads. Einstein voorspelt welke leads de grootste kans hebben op succes door analyses uit te voeren over alle historie van voorgaande geconverteerde leads. In de preview hiernaast geeft Einstein aan dat Riley Schultz een goede lead is omdat de industrie en de functie overeenkomen met eerder gewonnen verkoopkansen.

Lead Scoring

Lead scoring is één van de belangrijkste processen van sales: u wilt uw tijd goed besteden, dus het is nuttig om te weten welke leads uiteindelijk leiden tot verkoopkansen. In het voorbeeld hiernaast is te zien dat in combinatie met Marketing Cloud u de lead kwaliteit kunt voorspellen aan de hand van data over uw website verkeer. Leads krijgen op basis van Einstein punten toegekend op een schaal van 1 t/m 100. Op deze manier kunt u processen automatiseren waarbij een sales manager een e-mail krijgt wanneer Einstein de lead een score van bijvoorbeeld 90 of hoger geeft. Zodoende zorgt u ervoor dat met behulp van kunstmatige intelligentie je altijd de beste leads prioriteit geeft.

 

Wilt u meer weten over wat Salesforce Einstein voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op!

Lente '17 Release Update

Ruben Leijenaar - 22 februari 2017

Lees hier alles over de laatste Lente '17 Release. Haal alles uit uw Salesforce licentie.

Lees meer...

De visie van GrowPromoter op NPS: Belangrijk voor groei!

Sergio Saman - 20 december 2016

De visie van GrowPromoter op NPS: belangrijk voor groei! Op de stelling NPS wel of niet? kan GrowPromoter maar één antwoord geven: natuurlijk wél NPS. We onderbouwen dat graag!

Lees meer...

Lightning Experience: De beste CRM user interface

Arno Epping - 20 december 2016

Lightning Experience is dé nieuwe interface van Salesforce. Degene die de nieuwe interface al hebben kunnen aanschouwen zullen beamen:

Lees meer...