De Salesforce World Tour door de ogen van implementatieconsultant Pascal

Het is donderdag 7 maart, een bijzondere dag voor het team van Profit4SF. Ook dit jaar zijn we weer aanwezig met het sales team in de RAI Amsterdam voor de World Tour van Salesforce. Dit jaar goed voor ca. 6000 bezoekers die allen gekomen zijn om inspiratie op te doen om te kunnen innoveren. Maar bovenal is deze beurs een uitstekende ontmoetingsplek voor bestaande Salesforce klanten, prospects, partners en Salesforce zelf.

Dit jaar was het voor Profit4SF specialer dan voorgaande jaren. We waren niet alleen Platinum Consulting Partner geworden en hadden daarbij een grote stand op een mooie locatie, maar we mochten ook twee break-out sessies verzorgen. De break-out sessies waren weliswaar bedoeld om de dienstverlening van Profit4SF onder de aandacht te brengen, maar stonden ook in het teken van de klant. Zo hebben we over nieuwe innovatieve clouds gesproken, zoals Einstein en Field Service Lightning bij Otolift Trapliften. In de andere sessie heeft Cleeng’s CEO gesproken over wat Salesforce aan hen heeft opgeleverd, wat onze rol daarin was en waarom wij voor Cleeng de perfecte partner waren op basis van onze implementatiemethodiek.

Inspireren en ontdekken

Natuurlijk is de World Tour ook een bron van inspiratie en ontdekken. We hebben tijdens de World Tour ook een aantal sessies bijgewoond om te leren van implementaties van verschillende clouds, de toepasbaarheid en mogelijkheden. Ook zijn er verschillende klanten aan het woord geweest om te vertellen hoe hun business model is verbeterd na het gebruik van Salesforce.

In een van de keynotes die werd verzorgd door Philips, werd verteld dat “Augmented Intelligence” steeds meer een trend aan het worden is, waarbij het waardevol voor een bedrijf is om na te denken over de businessprocessen die er binnen hun bedrijf zijn. Er wordt daarbij gekeken wat geautomatiseerd kan worden, zodat medewerkers nog meer handvatten krijgen en daardoor effectiever en efficiënter kunnen werken. De focus ligt hierbij op het verbeteren van bestaande processen en het ondersteunen van beslissingen. De algemene lering die we hieruit hebben getrokken is dat Artificial Intelligence (AI) het volgende “hot” item is en wij zullen onze kennis daarin verder gaan uitbreiden om bij te blijven bij trend van morgen.

Verder kon je in gesprek gaan met Salesforce zelf waarbij ze best practices van verschillende clouds demonstreerden. Deze sessies waren voor de collega’s zeer leerzaam en we hebben toepassingen gezien die wij ook zullen gaan gebruiken.

Afsluitende keynote

De World Tour eindigde met een keynote van Joseph Oubelkas, een spreker op het gebied van motivatie en leiderschap. Wij waren in staat om het persoonlijke verhaal van Joseph te koppelen met onze eigen uitdagingen en zijn doel was om de bezoekers naar huis te laten gaan met een lading positieve energie en kracht en dat is gelukt ook!

Al met al kunnen we terugkijken op een succesvolle World Tour waarmee we onze rugzak weer hebben volgeladen met nieuwe ideeën, kennis en relaties. Daarnaast hebben we onszelf nog meer kunnen profileren als het slimme alternatief voor implementaties van Salesforce in het middensegment.

Uiteraard werd de dag met het team op een mooie manier afgesloten met een goed diner. Wij willen in het bijzonder nog Otolift Trapliften en Cleeng bedanken voor hun bijdrage. We gaan er weer een mooi jaar van maken en kijken alweer uit naar de volgende World Tour!

Presentaties World Tour

Bekijk hieronder onze presentaties op de World Tour 2019 terug.