De beste features van Summer ’19

In de Summer ’19 Release zijn veel nieuwe features toegevoegd en bestaande functionaliteiten zijn aanzienlijk verbeterd. Het gehele overzicht van Salesforce kunt u hier vinden. Om u tijd te besparen hebben wij voor u de meest belangrijke features op een rijtje gezet.

Gerelateerde lijsten

De gerelateerde lijst functionaliteiten zijn vanaf de Summer ’19 release uitgebreid met Enhanced Related Lists en het gebruik van Quick Filters. Met Enhanced Related Lists is het nu mogelijk om 10 kolommen weer te geven, kolommen te sorteren en de grootte ervan aan te passen. U heeft ook de optie om massa acties uit te voeren in de gerelateerde lijsten.

Met de Quick Filter functionaliteit kunt u snel de data vinden waarnaar u op zoek bent. Gerelateerde Quick Filters zijn anders dan de reguliere lijstweergave filters. De filters kunnen namelijk niet opgeslagen en gedeeld worden met andere gebruikers, maar blijven wel actief tijdens de huidige sessie.

Email Composer

Gebruikers hebben nu de mogelijkheid om te kiezen welke Email Composer ze willen gebruiken. Wanneer er geklikt wordt op het e-mailadres wordt automatisch de Salesforce Email Composer geopend. Nu is er de optie om de standaard e-mailapplicatie te gebruiken voor het opstellen van het bericht. De gebruiker kan de keuze zelf maken en aanpassen in zijn of haar persoonlijke instellingen.

Samenvoegen van Cases

Als er dubbele cases zijn of het is nodig om een aantal cases samen te voegen in een enkele case kan dat gedaan worden via deze nieuwe functionaliteit. Twee of drie cases kunnen geselecteerd worden om samen te voegen tot een master record. Wanneer de cases worden samengevoegd dan wordt het master record geüpdatet met de gekozen velden. Gerelateerde lijsten, feed items en child records worden toegevoegd aan het master record.

Log e-mails van Outlook & Gmail met minder moeite

Gebruikers werken snel en zij moeten ook e-mails vanuit Gmail of Outlook snel kunnen loggen. Zij zien nu de e-mail log opties tijdens het opstellen van het bericht. Het is niet meer nodig om de e-mail te openen en op Log Email te klikken om toegang te krijgen tot de log opties.

Artikel URL

Sluit cases sneller door een Knowledge artikel link toe te voegen in een e-mail. Service Agents kunnen de Insert URL into Email Actie in het Knowledge component gebruiken om een link naar het desbetreffende artikel toe te voegen aan het bericht. Voorheen was deze functie alleen te gebruiken in Salesforce Classic.

Tot zover de belangrijkste punten voor een Salesforce gebruiker uit de Summer ’19 Release. Mocht u nog vragen hebben, meer informatie willen of het gebruik van de nieuwe features willen bespreken, neem dan contact met ons op.