Profit4SF

Salesforce Gold partner

Waarom Profit4SF?

De wil om te excelleren zit ons DNA, wij gaan voor het beste resultaat mogelijk.

 Best in class: hoogste klantwaardering

Op de Salesforce appexchange zijn wij op basis van de reviews van onze klanten de hoogst gewaardeerde Salesforce Partner.

 Commitment: doen wat we beloven.

Implementatie op basis van een van te voren vastgesteld aantal implementatiedagen.

 Support: een garantie voor succes

Profit4SF blijft uw partner voor Salesforce support gedurende de gehele lifecycle van uw Salesforce oplossing.

 Brede expertise van diverse Salesforce clouds

Hierdoor zijn wij in staat om meerdere clouds en diensten binnen een pakket aan te bieden.

Profit4SF helpt bedrijven met het beter begrijpen van hun klanten en het optimaliseren van hun business processen.
Dit doen we door Salesforce te implementeren. Door onze full service aanpak en brede kennis van de producten van Salesforce is Profit4SF in staat om uw bedrijf te begeleiden in de optimalisatie van de gehele procesketen.

ADVIES
Van product driven naar customer driven

Denken vanuit de behoefte van de klant is tegenwoordig de nieuwe standaard. Dit betekend niet alleen dat u weet wie uw klanten zijn maar vooral in welke fase van het koopproces ze zich bevinden. Dit 360 graden klantbeeld is belangrijk. Hoe meer u van uw klanten en hun ‘touchpoints’ met uw bedrijf of merk weet, hoe specifieker u hier op in kan spelen. Door alle processen in uw bedrijf te richten op uw klanten ontstaat er een klantgerichte bedrijfscultuur waar de klant en zijn hulpvraag centraal staan.

Elk project begint met onderzoek

Om te weten welke processen er kunnen worden geoptimaliseerd en geautomatiseerd moeten eerst uw huidige werkprocessen in kaart worden gebracht. Elk bedrijf heeft eigen processen en systemen. Elk personeelslid gaat hier op zijn eigen manier mee om. Het veranderen van de processen kan dus weerstand opleveren als de noodzaak en de mogelijkheden niet worden ingezien door de stakeholders binnen de organisatie.

Door samen uw huidige bedrijfsstructuur in kaart te brengen en dit te bespreken is Profit4SF in staat om u te adviseren welke processen en automatisering voor uw organisatie relevant zijn.

ARCHITECTUUR
Ontwerpen van uw omgeving

Nadat we uw huidige processen en wensen in kaart hebben gebracht gaan we aan de slag met een functioneel ontwerp voor uw omgeving. Vanuit uw wensen bekijken wij wat de mogelijkheden zijn binnen het afgesproken budget en tijd. Daarnaast brengen wij in kaart welke processen van uw bedrijf of organisatie kunnen worden geoptimaliseerd en geautomatiseerd in Salesforce.

Customer journey

Als er marketing gerichte processen moeten worden verbeterd zal er eerst een ‘customer journey roadmap’ moeten worden gemaakt. Door de klantreis en de touchpoints inzichtelijk te maken in workshops worden voor uw bedrijf de volgende punten inzichtelijk: Wie zijn de klanten en wat drijft ze tot een aankoop? Wat zijn de stakholders binnen uw organisatie en in welke fase hebben zij contact met de klant? Welke tochpoints heeft de klant en hoe ziet zijn journey er uit.

IMPLEMENTATIE
Het project

Voor een succesvol project is naast functionele en technische expertise ook structuur, methodologie en opvolging noodzakelijk.
Onze projectaanpak is op deze uitgangspunten gebaseerd waarbij het Salesforce platform zodanig wordt geconfigureerd dat de werkprocessen van de klant optimaal ondersteund worden. Onze projecten worden enkel door gecertificeerde consultants uitgevoerd zodat de klant er zeker van kan zijn dat de configuratie aan de hoogste kwaliteitseisen van Salesforce.com voldoet.

Betrokkenheid

Onze consultants zullen uw bedrijf/organisatie betrokken houden bij het implementatie traject. Tijdens de kickoff worden de afdelingen die betrokken zijn geïnformeerd en wordt er een projectteam gevormd van gebruikers binnen uw bedrijf/organisatie. Door het gebruik van de projectmanagement tool quip wordt deze samenwerking gewaarborgd. Tussendoor zullen wij het projectteam vragen om de opgeleverde functionaliteit te testen en feedback te geven. Voor de oplevering zal er een uitgebreide demo worden gegeven voor de medewerkers die er mee moeten gaan werken.

DEVELOPMENT
Development in Salesforce

Salesforce is een klant en klaar platform wat volledig naar uw bedrijfsvoering kan worden ingericht. Omdat geen bedrijfsproces het zelfde is of omdat bepaalde functionaliteit alleen kan worden geprogrammeerd in code, is er vaak een stuk development nodig. Profit4SF heeft eigen developers in dienst die worden aangestuurd door de consultants. Zodoende zijn wij in staat om een oplossing op maat te bieden voor elk vraagstuk binnen uw organisatie.

Ontwikkelen van API koppelingen

Vaak moet de Salesforce omgeving worden gekoppeld met externe systemen voor data uitwisseling. Denk aan ERP, financiële pakketten, kassa systemen, ticketing systemen en zelfs IoT. Het bouwen van een op maat gemaakt API koppeling doet Profit4SF zelf of in samenwerking met partners/leveranciers.

TRAINING
Gebruikerstraining

Bij de oplevering van een project hoort ook het trainen van de gebruikers. Door gebruikers goed te instrueren hoe ze het nieuwe systeem moeten gebruiken bevorderen we de efficiëntie en de adoptie van het project. Voor zowel de Administrator als de gebruikers ontvangen trainingen op basis van het systeem, kennisniveau en behoefte.

(advance) Admin training

Indien er behoefte is binnen een bedrijf/organisatie aan meer kennis van het Salesforce platform bied Profit4SF een (advance) Admin training op maat. In deze training zoomen we verder in op het niveau en de behoefte van de Salesforce Administrator(s) binnen uw bedrijf/organisatie.

MANAGED SERVICE
Support

Na de opleving van het project blijft Profit4SF u ondersteunen door voor de gehele verdere life cycle van uw Salesforce omgeving support te blijven verlenen. Denk hierbij aan het oplossen van vragen of technische problemen. Ook kunnen wij (kleine) aanpassingen aan uw omgeving doen vanuit uw support contract.

Houd uw omgeving up-to-date.

Het salesforce platform is constant in beweging. Drie keer per jaar worden er updates uitgebracht met nieuwe functionaliteiten. Deze moet u echter zelf installeren. Sommige updates zijn relevanter voor uw bedrijf/organisatie dan anderen. Profit4SF houd de ontwikkelingen zeer nauw in de gaten en zal u informeren en adviseren wanneer relevante updates verschijnen.

We run the extra mile!

STRATEGISCH

Door samen met uw team te onderzoeken welke processen binnen uw bedrijf logisch zijn om te automatiseren.

ONTWERP

Samen bekijken we hoe het ontwerp er uit moet komen te zien. Onze consultants denken met u mee over de beste keuze’s voor uw organisatie.

IMPLEMENTATIE

Wij bouwen het ontwerp in Salesforce en blijven betrokken bij der gehele lifecycle.

PROJECT AANPAK

Voor een succesvol project is naast functionele en technische expertise ook structuur, methodologie en opvolging noodzakelijk.
Onze projectaanpak is op deze uitgangspunten gebaseerd waarbij het Salesforce platform zodanig wordt geconfigureerd dat de werkprocessen van de klant optimaal ondersteund worden.

Onze projecten worden enkel door gecertificeerde consultants uitgevoerd zodat de klant er zeker van kan zijn dat de configuratie aan de hoogste kwaliteitseisen van Salesforce.com voldoet.

User adoption

Gebruikersacceptatie is een belangrijk onderdeel voor een succesvolle implementatie van Salesforce.

De volgende aspecten dragen hieraan bij:

  • De juiste mensen zijn aanwezig tijdens de detail Discovery
  • Aan het einde van elke sprint wordt er een demo gegeven
  • Interne communicatie vindt plaats over de voortgang van het Salesforce project (communicatie plan)
  • Change management wordt aangestuurd vanuit de lijn
    • Besef van veranderingen
    • Betrokkenheid en inbreng van de medewerkers
    • Voorbeeldfunctie management
  • Training

Vooroverleg

Het project start met een overleg tussen de projectleider van de klant en die van Profit4SF.
In dit overleg worden onderstaande punten besproken:

  • Bespreken datamodel en procesflows
  • Sprint overzicht en planning

Gemiddeld heeft een sprint een looptijd van 2 tot 4 weken.

  • Quip zal gebruikt worden als project management tool, wat ons o.a. in staat stelt om:
    • Uniform en centraal te werken in de beschikbare documenten zoals verslagen, notities, sprintoverzichten en backlog
    • m.v. een Kanban planbord uitstaande acties en deadlines te bewaken
    • Met chatfunctionaliteit overzichtelijk te kunnen communiceren
  • Samenstelling projectgroep
  • Doelstellingen

Kick-off

De Kick-off is de bijeenkomst van de projectgroep op locatie bij de klant waarbij onderstaande zaken besproken worden:

  • Voorstellen; wie zijn aanwezig en wat is ieders rol in het dagelijks werk en in het project
  • Doelstellingen; wat zijn de doelstellingen van het project
  • Plan van aanpak m.b.t de sprints
  • Algemene demo van Salesforce

 

Uitwerking Sprints

Elke sprint kent een aantal vaste onderdelen die volgordelijk doorlopen moeten worden om een sprint daadwerkelijk af te ronden:

  • Detail Discovery; bedoeld om alle benodigde processen en informatie te verkrijgen
  • Design; de processen en informatie worden vertaald naar een oplossing
  • Build; De configuratie zal in deze fase worden uitgevoerd
  • Testen; De klant zal de configuratie van deze sprint testen en accorderen
  • Meerdere sprints (gedeeltelijk) parallel laten lopen
  • Gebundelde sprints aanmerken voor een deeloplevering
  • Deeloplevering afsluiten met training/go-live en het ingaan van support

Go-Live

Nadat alle gedefinieerde sprints zijn afgerond, zal de laatste fase van het project ingaan. Tijdens de Go-Live komen de volgende aspecten aan bod:

  • User Acceptance Test (UAT) van de totale configuratie. Op basis van door de klant ontwikkelde testscripts zal een testteam van de klant de totale functionaliteit van Salesforce testen en accorderen.
  • Data migratie. Het importeren van door de klant aangeleverde schone data in het correcte formaat.
  • Training. Gebruikers worden getraind op basis van de opgeleverde configuratie.
  • Support. Na de Go-live gaat het support contract in en kan ondersteuning geboden worden.

Project close down

We sluiten het project af met een Project Close down waarbij de totale projectgroep wordt uitgenodigd en ervaringen en verbeterpunten worden besproken. Tevens kunnen wensen/eisen die om redenen zijn geparkeerd, worden benoemd en gedocumenteerd. Deze kunnen vervolgens als input dienen om een vervolgtraject op te starten.

 

Ons Team

Leo Leijenaar

Leo Leijenaar

CEO

Leo Leijenaar is de “playing captain” met 3 decennia ervaring in de ICT in Marketing, Sales en Management. Hij maakte in 2010 kennis met de baanbrekende oplossingen van Salesforce en is enthousiast gebruiker en ambassadeur. In 2013 heeft hij Profit4SF opgericht met als doel om Salesforce implementaties uit te voeren op een pragmatische, no nonsense manier, waarbij klanten enthousiast zijn over het resultaat om alles uit Salesforce te halen!

06-55338250 |
Leo.Leijenaar@profit4sf.nl

Marcel Deegeling

Marcel Deegeling

COO

Marcel is in zijn rol als Chief Operations Officer (COO) verantwoordelijk voor de uitvoering en oplevering van Salesforce projecten. Hij heeft meer dan 30 jaar ICT ervaring binnen het CRM vak. Salesforce kent voor Marcel geen geheimen. Of het nu Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud of Pardot betreft, hij helpt bedrijven graag met de implementatie van hun Salesforce oplossing. Marcel staat in zijn vrije tijd graag op de tennis- of golfbaan.

06-27023070 |
Marcel.Deegeling@profit4sfF.nl

Ruben Leijenaar

Ruben Leijenaar

Sales Consultant

Ruben heeft een brede kennis van het Salesforce Platform. Naast dat hij zelf implementaties heeft uitgevoerd is hij momenteel actief als sales consultant. Hierbij adviseert hij nieuwe Salesforce gebruikers om het uiterste uit Salesforce Platform te halen. Wilt u uw Sales, Service of Marketing activiteiten optimaliseren en als bedrijf accelereren, neem dan contact op. In zijn vrije tijd kijkt Ruben graag voetbal en speelt hij zelf hockey.

06-53869660 |
Ruben.Leijenaar@profit4sf.nl

Mathijs Spee

Mathijs Spee


Mathijs is een gedreven Salesforce tijger, met meer dan 7 jaar ervaring als Salesforce consultant Hij heeft zich gespecialiseerd in de Marketing Cloud en Pardot modules van Salesforce en beschikt ook over de ervaring en certificaten van de Sales en Service Cloud modules. Voor al uw Salesforce vragen kunt u bij hem terecht en Mathijs zal niet eerder stoppen tot dat de klant tevreden is. In zijn vrije tijd vliegt hij graag de wereld over.

Menno Prass

Menno Prass


Menno Prass werkt sinds januari 2014 als Salesforce consultant bij Profit4SF. In de rol van Senior Consultant houd hij zich vooral bezig met het projectmanagement en het begeleiden van complexe IT integraties. Door zijn ruime projectervaring in de afgelopen jaren heeft hij zich de Sales Cloud en Service Cloud volledig eigen gemaakt, waardoor hij in staat is om businessprocessen te vertalen naar de beste Salesforce oplossing.

Freek Kraan

Freek Kraan


Freek is naast Salesforce implementatie consultant tevens supportmanager voor onze klanten en interne vraagbaak. Zijn ruime ervaring in diverse commerciële functies in het bedrijfsleven stellen hem in staat om de onderliggende processen en wensen van klanten snel te onderkennen en op de juiste manier te vertalen naar de Salesforce functionaliteit. In zijn vrije tijd is hij enthousiast hardloper en sportman.

Mitchel Deegeling

Mitchel Deegeling


Mitchell is een Salesforce Consultant die zich volledig inleeft in een project en ervoor zal zorgen dat de klant tevreden zal zijn. Mitchell is een vrolijke en gedreven jongen die met u mee zal denken in het creëeren van een mooie Salesforce omgeving. Ooit is hij begonnen als Game Artist, maar is al snel een andere richting op gegaan en werkt nu met erg veel plezier en passie als Implementatie Consultant bij Profit4SF. Wanneer hij niet aan het werk is, zul je hem achter zijn pc zien gamen, games ontwikkelen of buiten zien skaten!

Gianni Albertoe

Gianni Albertoe


Gianni is een Certified Salesforce Developer die zich zowel in een project als in een beheer omgeving prima thuis voelt. Gianni is een specialist in het configureren van Salesforce, ontwikkelen in Apex, Visualforce en Javascript. Maatwerk applicaties en interfaces met andere systemen behoort tot zijn dagelijkse taken. Gianni is enthousiast, stressbestendig en een zeer gedreven persoon die resultaatgericht en gepassioneerd te werk gaat. Je kunt Gianni midden in de nacht wakker maken om een potje te schaken!

Martijn Hindriksen

Martijn Hindriksen


Martijn is een Salesforce Consultant die passie heeft voor bedrijfsprocessen & ICT. Door zijn jarenlange ervaring met het Salesforce platform kan hij elk vraagstuk binnen het platform als oplossing configureren en implementeren. Kennis overbrengen naar de klant gedurende implementatie vind hij zeer belangrijk.
In mijn vrije tijd hou ik mijn conditie op peil door hardlopen en regelmatig te zwemmen.

Arno Epping

Arno Epping


Arno Epping ondersteunt in zijn rol als Salesforce Consultant diverse Salesforce projecten. Gespecialiseerd in Sales Cloud, denkt Arno altijd in out of the box oplossingen voor uw bedrijf. De klant staat centraal. Daarnaast wil Arno zich blijven door ontwikkelen tot een allround Salesforce specialist. Na het behalen van het Service Cloud Consultant certificaat wil hij zich ook in Marketing Cloud specialiseren. In zijn vrije tijd staat hij graag op de tennisbaan!

Dylan Pluk

Dylan Pluk


Dylan is een resultaatgerichte Salesforce Consultant. Door zijn projectmatige aanpak hoopt hij u als klant altijd tevreden te stellen. Dylan probeert met zijn vragen tot de kern van complexe problemen en bedrijfsprocessen te komen door deze vanuit eenvoud te benaderen. Dylan is specialist op het gebied van Service Cloud en Field Service Lightning. Wanneer Dylan niet bezig is met zijn werk gaat hij is hij te vinden op het voetbalveld.

Sanne Cuijten

Sanne Cuijten


Onze Corporate Recruiter Sanne is dagelijks op zoek naar nieuwe collega’s die een functie op verschillende niveaus als Salesforce Consultant wilt verwezenlijken. Graag komt zij met je in contact om jouw ambities en drijfveren te bespreken én om te kijken wat de mogelijkheden zijn binnen Profit4SF. Ben je geïnteresseerd, neem dan vrijblijvend contact op met Sanne via 040 – 800 99 55 of 06 – 15 34 25 20!

Rutger Vrijdag

Rutger Vrijdag


Rutger is een Salesforce Consultant die klanttevredenheid en efficiëntie hoog in het vaandel heeft. Vanuit zijn achtergrond als communicatiewetenschapper heeft Rutger een passie voor werken met mensen en het optimaliseren van processen. Hij vertaalt met enthousiasme en plezier de wens van de klant naar de best mogelijke implementatie van Salesforce. Als hij niet aan het werk is kun je Rutger bij zijn vrienden en familie of op de tennisbaan vinden.

Debbie Hendriks

Debbie Hendriks


Debbie is een gedreven Salesforce Consultant die met haar achtergrond in Bedrijfskunde en Business Intelligence klanten kan voorzien van een goed, accuraat en onderbouwd advies. Debbie is met haar enthousiasme en klantgerichte persoonlijkheid de juiste persoon om uw organisatie te ondersteunen naar een passende en klantgerichte Salesforce omgeving. Na een dag werken is Debbie te vinden in de sportschool of in het park met haar hond.

Jordi Jansen

Jordi Jansen


Jordi is een Salesforce Consultant die een scherpe geest, gezond verstand, oog voor detail en humor in de juiste hoeveelheid combineert, om voor u als klant alles uit uw Salesforce omgeving te halen. Na het behalen van zijn Sales Cloud Certificaat wil hij zich als eerste richten op zijn Service Cloud certificaat om zich vervolgens te ontwikkelen tot allround Salesforce specialist. In zijn vrije tijd trapt Jordi zich graag een slag in de rondte op zijn mountainbike of racefiets of settelt hij zich graag op de bank met een goed boek, film of serie.

Matthijs Koks

Matthijs Koks


Matthijs is een enthousiaste Salesforce Consultant met een afgeronde master in Management & Entrepreneurship waar hij heeft geleerd om complexe problemen te analyseren en gepaste oplossingen hiervoor te vinden. Als Salesforce Consultant denkt hij dan ook graag met u mee om zo goed mogelijk oplossingen voor u te vinden binnen het Salesforce platform. Matthijs heeft klanttevredenheid hoog in het vaandel staan en hij vindt het dan ook belangrijk om zijn talenten en kennis steeds verder te ontwikkelen om de klant zo goed mogelijk te kunnen blijven helpen.

Sharjil Oemar

Sharjil Oemar


Sharjil is een Salesforce Consultant die zeer klantgericht te werk gaat en zich compleet inleeft in de wensen van de klant. Hij maakt graag de extra meters die nodig zijn om deze wensen te doen uitkomen. Sharjil is een opgewekte, ambitieuze professional met 4 jaar bancaire ervaring en een Master Bedrijfskunde: Information & Knowledge Management. Hij wilt zich graag blijven ontwikkelen tot een expert in alle Salesforce aspecten. Daarnaast houdt hij van reizen, eten en voetbal. In zijn vrije tijd trapt hij dan ook graag een balletje of gaat hij lekker uit eten.

Pascal Engbers

Pascal Engbers


Pascal is een Salesforce Consultant met een passie voor customer service. Hij heeft jaren ervaring op managementniveau binnen de service branche en heeft hierdoor al 10 jaar CRM ervaring opgedaan. Bij hem staat de klant centraal. Goed projectmanagement en communicatie zijn belangrijk om ieder project tot een succes af te ronden. Pascal vind je in het weekend langs het voetbalveld, in een restaurant of op de bank met een goede serie of film.

Mikail Jansen

Mikail Jansen


Mikail is een gecertificeerde Salesforce Consultant die tevreden klanten en een uitstekend resultaat hoog in het vaandel heeft staan. Met zijn achtergrond in de online marketing wereld is hij van plan om zich te ontwikkelen tot een specialist op het gebied van Pardot en Marketing Cloud. In zijn vrije tijd kijkt Mikail graag een film of serie of zoekt hij de grens op van zijn kunnen in de Crossfit box. Ook is hij altijd in voor een drankje met vrienden of een etentje buiten de deur.

Hjalmar Ruijter

Hjalmar Ruijter


Happy customers only! Met dat uitgangspunt gaat Hjalmar elk project aan. Met meer dan 10 jaar ervaring in de financiële sector en een master Business Administration als achtergrond weet hij complexe bedrijfsprocessen grondig te analyseren en te optimaliseren. Uiteraard staat de wens van de klant hierbij centraal. Hjalmar is onder andere gespecialiseerd in Einstein Analytics, FinancialForce, en Sales Cloud. In zijn vrije tijd is hij graag actief op het voetbalveld of op de tennisbaan.

Cornelis Vriend

Cornelis Vriend

Cornelis vormt in zijn rol als marketing business consultant de schakel tussen het business vraagstuk van de klant en de oplossingen van Salesforce. Na zijn studie strategische marketing heeft Cornelis meerdere online bedrijven gestart en succesvol verkocht. Hierdoor is hij in staat om uw marketing en business vraagstuk te vertalen naar een automation strategie. In zijn vrije tijd is Cornelis een fanatieke mountainbiker en helpt hij mee aan het onderhoud van de routes.

Salesforce Gold Consulting Partner

Profit4SF is de enige Salesforce GOLD Partner van Nederland. Vanuit een full service aanpak helpen wij, de best gewaardeerde Salesforce partner van Nederland, uw organisatie. Van advies, implementatie, maatwerk tot aan training & support.

Binnen een korte tijd sluit de Salesforce oplossing perfect aan op uw werkprocessen en bedrijfsdoelstellingen en bent u een enthousiaste gebruiker!